۱۳۸۶ اسفند ۱۷, جمعه

تحریم انتخابات

آمار و همه پرسی هايی که به صورت علنی و يا غير علنی توسط معلمان انجام شده نشان ميدهد که درصد شرکت در انتخابات مجلس هشتم در بين فرهنگيان, به شدت پايين بوده و به نسبت سالهای قبل افت بسيار زيادی داشته است ,خصوصا اينکه در شروع انتخابات بسياری نيز رد صلاحيت شده اند دلايل رد اين صلاحيتها نيز چنين عنوان شده است : ”عدم حضور در مراسم عزاداری و راهپيمايی های انقلابی, نمازهای جمعه و جماعت, ريش تراشيدن يا نحوه لباس پوشيدن”
…يک فرهنگی بازنشسته در باره شدت تقلبات در انتخابات چنين ميگويد: ” سال قبل که مديريکی ازمدارس تهران بودم به چشم ديدم که يک دانش آموز هجده بار رای داد و اين موضوع در بين همکلاسی ها تبديل به يک رقابت شده و هر کدام از تعداد دفعاتی که رای در صندوق انداخته بودند , ميگفتند !! شما فرض کنيد که اينها به جای هجده بار پنجاه بار در صندوقها رای ميريختند , چه فرقی ميکرد ؟ ”
يک فرهنگی جوان در پاسخ اين سوال که به نظر شما چه قشری در انتخابات شرکت ميکنند ميگويد : ” در محيط کار من هيچ کسی شرکت نخواهد کرد و من مطمئنم همانطور که آنها نسبت به من مطمئن هستند , مگر در نهايت اين رای در نظر گرفته ميشود ؟ ”يکی از فرهنگيان در استان لرستان ميگويد : ” من در جايی درس ميدهم که حتی از آب آشاميدنی هم برخوردار نيستند . با اين اوضاع چکونه پای صندوقهای رای برويم در حالی که پايه ای ترين نيازهای ما برطرف نشده و علاوه بر اين مسايل با کاهش حقوق بيدليل هم مواجه ميشويم ؟؟ ”يک معلم که ۱۶سال سابقه تدريس دارد ميگويد :
ممکن است برخی فکر کنند اگر در انتخابات شرکت نکنند ممکن است دچار مشکل شده و يا نياز به مهر در شناسنامه دارند در حالی که اين يک تفکر از اساس اشتباه است . در ثانی مگر ما چه چيز برای از دست دادن داريم ؟ در اين شانزده سال حتی نتوانستم يک سرپناه ثابت برای فرزندانم تهيه کنم دولت در ابتدا يک طرح ارائه کرد در خصوص حذف بهای زمين از قيمت خانه و وعده داد که از افزايش قيمتها جلوگيری بشود در حالی که امروز بر خلاف قولهايی که به ما دادند , قيمتها دوباره بالا ميرود . بعد ما در انتخابات شرکت کنيم که چه بشود؟ که دوباره وعده های پوشالی بشنويم و هيچ عملی در کار نباشد ؟ خوب ديگر رای دادن چه نيازی هست؟ همين الان به اندازه کافی مشکلات داريم . ”صحبتهايی که توانستيم با دوستان فرهنگی مان داشته باشيم تنها قطره کوچکی از درياست و به طور قطع و يقين دراينجا ختم نخواهد شد . اما حرف جامعه فرهنگی و کسانی که در بطن اين جامعه با مشکلات ناشی از عدم پاسخگويی و احساس مسئوليت مسئؤلين دست و پنچه نرم ميکنند يکی بيش نيست و آن هم : تحريم انتخابات به قول همکاری که ميگفت : اين انتخابات برای ساير فرهنگيان برابر است با فشار و اعمال محدوديت هر چه بيشتر , هيچ تغييری در اين انتخابات محتمل نبوده و شرکت در آن به معنای تاييد وضع موجود ميباشد , پس با تمام قوا روی تحريم انتخابات تمرکز کرده و نه قاطع خود را از هم اکنون اعلام ميکنيم .
ناديا کريمی
اسفند ۸۶
منبع گویا نیوز

۱ نظر:

ناشناس گفت...

پیام مهم برای هر ایرانی
ما پیام 20 میلیون ایرانی درباره تحریم انتخابات را برای شما گردآوری کرده ایم.

http://tahrim-entekhabat.blogspot.com

فقط لینک زیر را کلیک کنید تا همه آنها را یکجا دریافت کنید
(کامل ترین مجموعه تهیه شده از اسناد تحریم انتخابات در اینترنت !)


http://www.4shared.com/file/54475841/ee42621c/Tahrim_Entekhabat____Asnad____-_pub_1387.html


زنده باد نظام مردمسالاری آزاد (جمهوری لیبرال دموکراسی)