۱۳۸۶ اسفند ۱۷, جمعه

مجلسی که ترکيب آن پيشاپيش تعيين شده است، فاقد اهميت لازم برای موضع گيری است

ادوارنيوز: سازمان دانش اموختگان ايران(ادوار تحکيم وحدت) با صدور بيانيه ای در خصوص انتخابات پيش روی مجلس هشتم اعلام موضع کرد. خلاصه بيانيه سازمان دانش اموختگان به شرح زير است:
در حالی که کشورهای جهان يکی پس از ديگری انتخابات آزاد،دموکراتيک و عادلانه را تجربه می‌کنند، متاسفانه در کشور ما هر چه زمان به پيش می‌رود، بر دامنه محدوديت‌هايی که عادلانه وآزاد بودن انتخابات را مخدوش می‌کند، افزوده می‌شود...
بنابراين از نگاه سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی(ادوار تحکيم وحدت) برگزاری انتخابات مجلس هشتم با کيفيت کنونی، ضمن آنکه ميزان تکيه نظام سياسی بر رضايت عمومی را در سطح بين‌المللی به چالش خواهد کشاند و راه را برای اعمال فشارهای جهانی عليه جمهوری اسلامی هموارتر خواهد کرد،علاوه بر اين در حوزه داخلی حتی آن دسته از نيروهای سياسی را که همچنان مبارزات پارلمانتاريستی را بهترين روش برای اصلاح امور می‌دانند، نااميدتر و دلسردتر می‌کند.
اين روند متاسفانه هشدارهای سازمان دانش آموختگان و بسياری از نيروهای سياسی روشنفکری در انتخابات های پيشين، مبنی بر عدم امکان اصلاحات مورد نياز جامعه در چارچوبی که اراده آزاد وموثرمردم برای تعيين سرنوشت خود به رسميت شناخته نمی‌شود و تنها به صورت و فرم نهادهای انتخاباتی توجه دارد را قرين حقيقت کرده است. در واقع مجلسی که ترکيب آن پيشاپيش به نحوی تعيين شده باشد، از آن ميزان از اهميت برخوردار نخواهد بود که نياز به موضع گيری نيروهای سياسی در مورد شرکت يا عدم شرکت مردم در آن باشد.
اسفند ۱۳۸۶

هیچ نظری موجود نیست: