۱۳۸۶ اسفند ۱۶, پنجشنبه

استخاره خیر آمد


درزیر بخشی از نامه اعتراضی عیسی کلانتری به احمق جنتی راآورده ام ، محتوای نامه از پیش مشخص است که با آن کاری ندارم . آنچه برایم جالب بود همین بخش پایین است :

«... لذا به اصرار برخی از مسؤولين نظام و نمايندگان کشاورزان کشور از بنده خواستند برای کمک به توسعه پايدار کشاورزی و باز کردن راه ورود سرمايه‌گذاری به کشاورزی و توسعه واقعی آن ، کانديدای نمايندگی مجلس هشتم شوم. .
پس از مقاومت‌های اوليه، دريافتم که ادامه مقاومت سخت است لذا عليرغم مخالفت شديد خانواده دست به دامن استخاره شدم و از طريق يکی از بستگان از محضر حضرت آيت‌ا. . . العظمی صافی گلپايگانی تقاضای استخاره کردم که ايشان فرموده بودند حتماً راهی را که می‌خواهند بروند تا آخر ادامه دهند که استخاره خير بوده است. پس از اين مرحله اقدام به ثبت‌نام نمودم ...»

الف: ما تا کی باید به آقایانی دلخوش باشیم که برای هر کاری به جای تکیه بر منطق و استدلال های عقلانی وعرفی دست به دامن غیب و رمل و اسطرلاب می شوند . امروز چند ماهی از سال هشتم هزاره سوم گذشته ، بخشی از حاکمیت در پی ظهور امام زمان تا قبل از پایان مهلت 4 ساله ریاست جمهوری است و بخشی دیگر هم دست به دامن استخاره تا بتواند تصمیم بگیرد که در یک عمل سیاسی شرکت کند یا خیر؟

سخن آخر اینکه این آقایان سرنوشت مملکت را نه با برنامه ریزی و مدیریت علمی بلکه با استخاره و تعبیر خواب تعیین می کنند. با این تفاسیر بین اصلاح طلب و اصولگرا چقدر تفاوت هست ؟

ب: یکی به حاج عیسی بگوید که « به مار ماهی مانی نه این تمام نه آن تمام/منافقی چه کنی مار باش یا ماهی » اگر به استخاره اعتقاد داری ودر تصمیم گیری هایت بدان آویزان می شوی پس تا آخر بدان معتقد بمان . استخاره خیر آمده که ثبت نام کنی ، تو هم ثبت نام کردی و وظیفه شرعی ات را انجام دادی . حتما خیریت آن استخاره در این رد صلاحیت شدن بوده است ، دیگر دادو قال چرا ؟!! و انصافا اگر گله و شکایتی هست به آقای صافی مربوط نمی شود که درست استخاره نمی کند ؟!!با این وضع آدم شک می کند که شاید استخاره و استبرا برای ایشان نعوذ بالله دکان است و واقعا جنتی به درستی اسلامش را قبول نکرده است (الله علم )
وآقای کلانتری جز اصلاح طلبان هستند نه اصولگرا ها و به قول « تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل »می توان حدس زد که بقیه کاندیداها نیز درچه حد و اندازه ای هستند. آیا نماینده واقعی ما این جماعتند ؟

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خدا خیرتان بدهد
یاد محوم مصدق می افتم که وقتی در دادگاه می خواست ثابت کند مسلمان است از روضه خوانیهای منزلش می گفت!
کمی تاریخ بخوانید!!!