۱۳۸۶ اسفند ۱۹, یکشنبه

رهبر مادام العمر

رادیو فردا
کمتر از يک هفته مانده به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ايران، روزنامه واشينگتن پست گزارش می دهد که براساس نتايج يک نظرسنجی، بخش وسيعی از مردم ايران خواستار برگزاری انتخابات مستقيم برای تعيين مقام رهبری هستند...
به نوشته واشينگتن پست، از ميان ايرانيانی که در اين نظر سنجی شرکت کرده اند فقط هشت درصد هوادار محافظه کاران هستند و ۲۲ درصد می خواهند به اصلاح طلبان رای دهند. همچنين در همه استان های ۳۰ گانه ايران، از هر چهار نفر، يک نفر گفته که نمی داند در انتخابات مجلس به چه کسی رای دهد.
اين نظر سنجی که ماه پيش در ايران و به وسيله دو نهاد غير انتفاعی آمريکايی انجام شده، از جمله نتيجه می گيرد: بيش از ۸۰ درصد از کسانی که به پرسش های اين نظرسنجی پاسخ دادند با آنکه طرفدار هيچ نامزدی نبودند گفتند در انتخابات ۲۴ اسفند شرکت می کنند!!!
بر طبق نظرسنجی این روزنامه، محمود احمدی نژاد وضعيت بهتری نسبت به گذشته پيدا کرده است و ۴۲ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی، سياست های اقتصادی رييس جمهوری اسلامی را در «مسير درست» ارزيابی کرده اند!! اين در حالی است که در ماه ژوئن گذشته، تنها ۲۷ درصد از شرکت کنندگان نظر مساعدی درباره سياست های اقتصادی آقای احمدی نژاد داشتند.
---
اگر این آمار و ارقام درست باشد ،می شود فکرکرد که انتخابات هم برایمان شده سرگرمی و تفریح . تنها چیزی که توجهی را برنمی انگیزاند معنی و هدف از انتخاب است و نتایجی که از آن عاید ملک و ملت می شود. به قول مرحوم میرزاده عشقی :
... شد دایمی ریاست خــــرها به ملک ما /ثبت است بر جریده عالم دوام خر
هنگامه یی به پاست ، به هر کنج مملکت /از فتنه خواص پلید و عوام خر
آگاه از سیاست کـــــابینه کس نشد /نبود عجب که نیست معین مرام خر
شخص رییس دولت ما ، مظهر خر است/نبود بجز خر، آری قائم مقام خر ...

۲ نظر:

شکاک گفت...

خیلی وقته که به این نتیجه رسیده‌ام که تقریبا تمام بدبختی و مشکلات سیاسی ما حاصل بی‌سوادی و بی‌عرضگی ملته. متاسفانه این آمار مهر تاییدی بود بر آنچه که حدس می‌زدم.

hootan گفت...

توده مردم در همه جا توده است و این جریان های مختلف نخبگان است که باید به انها شکل و مسیر و هدف بدهد. متاسفانه تا زمانیکه صدا و سیما در این کشور در انحصار پوپو لیسم است و مردم از باسواد و بی سواد صبح تا شب پای این سریال دو قرانی و آن برنامه منحط از این کانال به ان کانال هستند تغییر فرهنگ توده غیر ممکن است. ولی متاسفانه بعضی فکر می کنند که تغییر مردم بدون تغییر فرهنگ سازان و ایدئولوژی حاکم ممکن است و به توهم آزادی دلخوشند و نمی خواهند از این رویای دوست داشتنی بیرون بیایند.