۱۳۸۶ بهمن ۲۰, شنبه


ماهنامه عصر پنج‌شنبه هم لغو امتياز شد
ماهنامه عصر پنجشنبه، يکی از جدی‌ترين نشريه‌های فارسی‌زبان در حوزه‌ی ادبيات داستانی، پس از ۹ سال فعاليت و انتشار بيش از صد شماره توقيف شد.
اين ماهنامه به علت انتشار مطالب مغاير با موازين اسلامی و توهين به انبيای الهی در شماره ۱۰۵ و ۱۰۶ شهريور و مهر، مستند به بند يک و ۸ از ماده ۶ قانون مطبوعات لغو امتياز شد.
گفته می شود اتهام ماهنامه عصر پنج‌شنبه «توهين به حجاب اسلامی» بوده است. اين ماهنامه، تا پيش از آن‌که «شهريار مندنی‌پور» ايران را ترک کند، به سردبيری اين نويسنده‌ی نام‌آشنا منتشر می‌شد. پس از مندنی‌پور، «محمد کشاورز» سردبيری اين نشريه را عهده‌دار بود.
فرانسه: موشک ماهواره بر ایران، نمی تواند به فضا برسد
وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به آزمايش يک موشک ماهواره بر در ايران، گفت که اين موشک، توانايی رسيدن به فضا را ندارد و در واقع «يک موشک معمولی» است که تکنلوژی ساخت آن می تواند برای ساخت سلاح به کار رود.
ايران روز دوشنبه، ۱۵ بهمن ماه، موشکی را به نام «سفير» آزمايش کرد و مقام های ايرانی اعلام کردند که اين موشک را برای پرتاب ماهواره ای به نام «اميد» طراحی کرده اند. ماهواره «اميد» در ايران ساخته شده و يک ماهواره تحقيقاتی است.
پاسکال آندريانی، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز پنج شنبه در جريان يک نشست پرسش و پاسخ آن لاين، گفت: «قطعنامه های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷ و ۱۷۴۷ شورای امنيت سازمان ملل، نگرانی جامعه جهانی را از توسعه برنامه موشک های بالستيک ايرانيان که می توانند برای حمل تسليحات کشتار جمعی به کار روند، نشان داده اند.»
«آزمايش جديد که از سوی مقام های ايرانی به عنوان يک برنامه فضايی تصوير شده است، در زمانی که موشک های مورد سئوال، توانايی رسيدن به جو بالای اتمسفر را ندارند، به منبع تازه نگرانی بدل می شود.»
تغییر استراتژی از زبان دری نجف آبادی
دری نجف آبادی بعنوان استراتژی جديدی که ظاهرا تدوين شده و گام به گام می خواهند به اجرا بگذارند تا بلکه روحانيت را از زير ضربه افکار عمومی بعنوان مقصر تمام گرفتاری های مردم بيرون بکشند می گويد:
ما (روحانيون) بايد بجای اينکه خودمان در راس امور اجرائی قرار بگيريم، کسانی را تربيت کنيم و يا کسانی را به حوزه ها بفرستيم که تمام مراحل اجتهاد را طی کنند اما لباس روحانی را نپوشند و بيايند در راس امور اجرائی. در اصل روحانی اند اما بدون لباس روحانی!(نقل به مضمون)
عميدی زنجانی با همين استراتژی جای خودش را به "فرهادی" نداد؟ و فردا کسان ديگری جای خودشان را به کسان ديگری نخواهند داد؟ با همين استراتژی رياست مجلس را که اتفاقا بصورت سنتی از مشروطه به بعد اغلب در اختيار روحانيون بوده، آن را به حداد عادل ندادند؟

هیچ نظری موجود نیست: