۱۳۸۶ اسفند ۱, چهارشنبه

10

اعتماد: نرخ تورم در ماه گذشته به ۸/۱۷ درصد رسيد.به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در دی ماه ۱۳۸۶ نسبت به ماه قبل ۶/۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲/۱۹ درصد افزايش يافت.طی ۱۰ ماه اول سال جاری شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸/۱۷ درصد افزايش نشان می دهد.ميزان تورم در دوازده ماه منتهی به دی ماه ۱۳۸۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به دی ماه ۱۳۸۵ معادل ۵/۱۷ درصد بوده است.
---
طبق احضاريه ای که امروز از سوی شعبه ۶ اجرای احکام دادگاه انقلاب بدست پيمان عارف رسيده است، وی می بايست ، خود را جهت اجرای حکم يک سال و نيم حبس تعزيری، به زندان اوين معرفی نمايد.
پيمان عارف دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سياسی دانشگاه تهران که سال گذشته به سبب فعاليت های خود از دانشگاه اخراج شده بود، در اين خصوص می گويد:" طبق اين احضاريه می بايست ظرف ۷۲ ساعت، خود را به زندان اوين معرفی نمايم."
گفتنی است، عارف در خرداد ماه ۸۲ توسط نيروهای اطلاعات سپاه بازداشت و مدتی را در بند (۲- الف) زندان اوين به سر برد. وی سپس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام عليه امنيت از طريق رهبری تجمعات دانشجويی در خرداد ۸۲ و در جريان صدور حکم اعدام برای هاشم آقاجری به ۵/۱ حبس تعزيری محکوم شد.
---
ادوارنيوز: با گذشت ۱ ماه از بازداشت آناهيتا حسينی دانشجوی دانشگاه تهران و بيتا صميمی زاد دانشجوی دانشگاه پلی تکنيک ، همچنان خبری مبنی بر آزادی و يا تبديل قرار اين دو دانشجو منتشر نشده است.
آناهيتا حسينی و بيتا صميمی زاده ۲۴ ديماه در جريان بازداشت تعدادی از دانشجويان طيف چپ بازداشت شده اند. بنا بر گزارش وبلاگهای خبری که اخبار مربوط به دانشجويان طيف چپ را پوشش می دهند اناهيتا حسينی در تماس تلفنی با منزل از نگهداری خود در زندان اوين به همراه بيتا صميمی خبر داده است.
---
آيت الله عميد زنجانی از سوی دکتر فرهاد رهبر رئيس دانشگاه تهران قائم مقام رئيس دانشگاه تهران در هيئت مميزه اين دانشگاه شد.
---
رضا نگه داری، فعال دانشجويی دانشگاه تهران، که پس از حوادث اخير کوی دانشگاه تهران چندين بار به کميته پيگری وزارت اطلاعات احضار شده بود، ناپديد شده است.
به گزارش خبرنامه اميرکبير از اين فعال دانشجويی به مدت يک هفته است که هيچ گونه خبری در دست نيست و احتمال می رود نامبرده توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده باشد.
پس از ناآرامی های کوی دانشگاه تهران در اوايل بهمن ماه، حدود ۱۰ نفر از دانشجويان ساکن کوی به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات و يا دادگاه انقلاب احضار و در آن جا مورد بازجويی قرار گرفتند.
در جريان احضار دانشجويان به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات سلمان يزدان پناه، چند ساعت تحت بازداشت و بازجويی قرار داشت. نيروهای امنيتی در نهايت به اين شرط سلمان يزدان پناه را آزاد کردند که او رضا نگه داری، ديگر فعال دانشجويی، را قانع کند که او نيز به اين دفتر مراجعه نمايد.
پس از چند مرتبه رفت و آمد نگه داری به دفتر پيگيری وزارت اطلاعات، از هفته گذشته هيچ گونه خبری از اين دانشجو در دست نيست و احتمال می رود اين دانشجو در جريان احضارهای مکررش به اين دفتر بازداشت و به زندان اوين منتقل شده باشد.
رضا نگه داری و سلمان يزدان پناه، همچنين به سبب شرکت در تجمعات اعتراض آميز دانشجويی توسط کميته انضباطی دانشگاه تهران به محروميت موقت از تحصيل محکوم شده بودند. رضا نگه داری دانشجوی رشته حقوق دانشگاه تهران است.
---
احترام شادفر عضو مرکز فرهنگی زنان و از مادران کمپين يک ميليون امضا از سوی شعبه ۱۳ دادگاه انقلاب اسلامی به ۶ ماه حبس تعليقی تا دوسال محکوم شد . اتهام احترام شادفر"اقدام عليه امنيت ملی از طريق تبلبغ عليه نظام جمهوری اسلامی در کمپين يک ميليون امضا" اعلام شده است. علت صدور چنين حکمی جمع اوری امضا اعلام شده است.
---
محتشمی در مجلس ختم آیت الله توسلی (نقل از ابطحی ):مجلس سکوت محض شد. در مورد رفتار امام با مخالفينش و نيروهای نظامی و انتخابات و رد صلاحيت­ها حرف مي­زد. در مورد رد صلاحيت­ها، يک جا گفت اگر قرار رد صلاحيت باشد، بايد ۱۲ نفر اعضای شورای نگهبان در رأس رد صلاحيت­ها قرار داشته باشند. حسينيه به اين عظمت با آن همه جمعيت، سکوت مطلق بود. من رديف پشت سر صاحب عزاها و مسئولان طراز اول نشسته بودم. از همه‌ی گروه‌ها بودند. هيچکس به بغل دستي‌اش نگاه نمي­کرد.
---

هیچ نظری موجود نیست: