۱۳۸۷ تیر ۹, یکشنبه

نمایش فیلم کوتاه از سه نسل کارگردانان ایران

موزه سینمای ایران برنامه ای با عنوان "هفته فرهنگی باغ فردوس" تدارک دیده که در آن ۱۵۵ فیلم مستند و کوتاه از کارگردانان نسل های مختلف سینمای ایران به نمایش در می آید.
در این برنامه که از امروز ۸ تیر در موزه سینما آغاز به کار کرده و تا ۱۴ تیر ادامه دارد، فیلم هایی از ابراهیم گلستان، محمدرضا اصلانی، رخشان بنی‌اعتماد، پیروز کلانتری، کامران شیردل، فروغ فرخزاد، سیف‌الله صمدیان، ابراهیم مختاری، ناصر تقوایی، محسن مخملباف و کارگردانانی از نسل های مختلف سینمای ایران به نمایش در می آید.
نمایش آثار در دو بخش ویژه و عمومی صورت می گیرد که در بخش ویژه ۳۷ فیلم از ۱۲ کارگردان مطرح و جریان‌ساز سینمای مستند به نمایش درمی‌آید .
در بخش آزاد از میان ۷۱۶ فیلمی که براساس فراخوان به دفتر برگزاری هفتهفرهنگی رسیده است، ۱۱۸ فیلم انتخاب شده و به نمایش در می آید که از میانآنها ۵۷ فیلم در بخش داستانی، ۵۳ فیلم در بخش مستند و ۸ اثر در بخش پویا نمایی اکران می‌شوند.
در این برنامه علاوه بر نمایش فیلم برنامه های نشست نقد و بررسی با حضور منتقدان و کارگردانان برگزار می شود.
همچنین کارگاه "نوشتن، خواندن، گوش‌دادن" با حضور نویسندگان جوان برگزار می‌شود.
در اولین روز از هفته فیلم باغ فردوس فیلم‌های "یک آتش" (ابراهیم گلستان)،"خانه سیاه است" (فروغ فرخ‌زاد)، "تعزیه"(ناصر تقوایی)، "فردوسی و مردم" (حسین ترابی ) و چهار مستند از ساخته های محسن مخملباف به نمایش در می آیند.
"در"، "تست دموکراسی" ،"مدرسه‌ای که باد برد" و "الفبای افغان" چهار مستند از ساخته‌های محسن مخملباف است که به نمایش در خواهند آمد.
گفتنی است نسخه‌ای از مستند "خانه سیاه است" که در این برنامه نمایش داده می‌شود تنها نسخه مورد تایید ابراهیم گلستان است که در روز شنبه با حضور پوران فرخ زاد نمایش داده می شود. ناصر تقوایی، حسین ترابی، پوران فرخ‌زاد و میثم مخملباف از میهمانان این برنامه نمایش فیلم هستند.

هیچ نظری موجود نیست: