۱۳۸۷ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

مدامم مست میدارد نسیم جعد گیسویش !!!


سخت گیری نیروی انتظامی به آرایشگاهها و تولیدکنندگان لباس

نیروی انتظامی یک آرایشگاه مردانه را به خاطر استفاده از "مدلهای موی غربی" پلمب کرد
پلیس تهران فاز جدید "طرح ارتقای امنیت اجتماعی" را آغاز، و آن را "شناسایی فروشندگان و عرضه کنندگان البسه غیر مجاز و مصداق خلاف قانون، از طریق نشانی اعلام شده از سوی خریداران" معرفی کرده است.
اتومبیل های گشت ارشاد نیروی انتظامی ایران از روز شنبه با حضور در میادین و خیابانهای اصلی تهران زنانی را که به گفته آنها دارای "پوشش نامناسب" و پسران و مردانی را که دارای "مدل موی منحرف غربی" هستند، سوار مینی بوس های نیروی انتظامی کرده و نام آرایشگاهها و تولیدکنندگان پوشاک را از آنها می پرسیدند تا با آنها برخورد کنند.
پوششی که نیروی انتظامی آن را "نامناسب" می خواند شامل شلوار و مانتوی کوتاه، مانتوی تنگ، لباس های بدن نما و شال های کوچک می شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، پلیس در همین راستا وارد یک آرایشگاه در مرکز خرید تندیس در میدان تجریش شد و آن را به دلیل این که موهای مشتریان خود را مدلهای "تیفوسی، فشن، خروسی، میکروبی و..." کوتاه می کرد، پلمپ کرد.
احمد رضا رادان، رییس پلیس تهران گفته است که این مدل موها "برگرفته از مدلهای منحرف غربی است که با هنجارهای جامعه ما همخوانی ندارد."
بر اساس گزارش ها، پلیس در مراجعه به فروشندگان لباس، با مردان فروشنده ای که "شلوارهای فاق کوتاه و تی شرت های نامتعارف" پوشیده بودند، برخورد کرده و مغازه آنها را به علت "رعایت نکردن شئونات اسلامی" پلمپ کرده است.
در طرح جدید، پلیس با پسرانی که از گردنبند و دستبند استفاده کنند برخورد می کند
بسیاری از افرادی که در عملیات دو روز گذشته پلیس تهران دستگیر شده بودند، به مراکز پلیس انتقال داده شدند و از آنها تعهد گرفته شد. گفته می شود در میدان تجریش و خیابان ولیعصر پلیس چند اتومبیل که سرنشینان آن را "بدپوشش" تشخیص داده بود، متوقف و اتومبیل ها را توقیف و به پارکینگ منتقل کرد.
طرح جدید پلیس برای مقابله با بدحجابی با مخالفت هایی رو به رو شده و برخی حقوقدانان معقتدند که پلیس حق پلمپ خودسرانه فروشگاه ها را ندارد و نمی تواند بدون دستور قضایی به چنین اقدامی دست بزند و توقیف و پلمپ فروشگاه ها و آرایشگاه ها حتما باید با دستور قاضی انجام شود.
از نظر این حقوقدانان، پرسش از افراد در خیابان به منزله بازجویی است و نیروی انتظامی چنین وظیفه ای ندارد و این کار نوعی تخلف از قانون است.
نیروی انتظامی ایران در سالهای اخیر اغلب در آغاز فصل تابستان که پوشیدن لباس های نازک، رنگی و کوتاه در آن بیشتر می شود، سخت گیری های خود را در رابطه با پوشش افراد افزایش داده است.
در اوایل زمستان سال گذشته نیز رئیس پلیس تهران اعلام کرده بود که طرح "امنیت اجتماعی تا زمانی که دغدغه های مردم رفع نشود، ادامه خواهد یافت." این طرح از اوایل سال هشتاد و شش آغاز شد.

هیچ نظری موجود نیست: